Mgr. Jitka Musilová
Workshop: Socio-emoční učení a jak podpořit kompetence pedagogů
Co mohou zažívat žáci (a nejen oni) v běžné realitě všedního dne a jak jsou obecně dnešní děti a dospívající připraveni na zvládání stresových událostí. „Naším úkolem není děti před životem chránit, ale připravit je na něj.“, řekl by Alfred Adler. Chceme-li děti připravit na život v současné společnosti, jaké máme možnosti podpory?

Dotkneme se mimo jiné klíčových oblastí pro rozvoj bezpečného klimatu třídy, respektive školy, jako jsou například vzájemná komunikace nebo emoční nastavení. Kdo všechno má ve škole vliv na prožívání žáků a jak s ním může dobře zacházet? Pojďme se na chvíli oprostit od naší reálné zkušenosti a dovolit si trochu fantazie, která se někdy může stávat skutečností.
V poradně pracuji od roku 2013, aktuálně jako vedoucí Centra prevence a metodické podpory. V Centru se zaměřujeme na všeobecnou i selektivní prevenci a jednou ze stěžejních oblastí naší práce je práce s pedagogy i pedagogickými sbory.
Role metodika prevence je mi velkou příležitostí ve snaze proměňovat školství tak, aby v něm bylo možné rozvíjet lidskost a zároveň tak, aby učitelé podporovali využívání zdrojů / silných stránek u svých žáků. Byla bych ráda, kdyby se nám tato práce dařila co nejvíce.
Pracuji zejména v adlerovském přístupu v terapii a poradenství (Individuální psychologie A. Adlera) a zajímám se i o mindfulness a trauma terapii.
Moje práce mě baví!