Mgr. Veronika Brychtová, MGR. ŠÁRKA JANKOVSKÁ
Příspěvek: Senzorické vnímání, přetrvávající primární reflexy a jejich vliv na prožívání dítěte a schopnost se učit
Jsme speciální pedagožky z jičínského SPC, v rámci naší logopedické/speciálně pedagogické práce a práce s dětmi s obtížemi v chování a učení se snažíme zaměřovat na odstranění příčin nestandardních projevů dětí. V naší práci mj. řešíme problémy s adaptací v kolektivu, potíže s emočním prožíváním, celkovým rozvojem dětí, ale i obtížemi v učení. Příčinou může být zvýšená senzitivita dětí nebo přetrvávající primární motorické vzory, které „brzdí“ další rozvoj dítěte. Rády bychom s vámi prakticky sdílely poznatky z naší práce: na co se zaměřit ve třídách, jaká poskytnout opatření pro senzoricky přetížené dítě nebo jaké volit pomůcky pro jeho uklidnění, jak pracovat s přetrvávajícími primárními reflexy (PPR) v rámci běžné speciálně pedagogické diagnostiky případně, co sledovat jako projev PPR, včetně doporučení cvičení (mimo ucelené stimulační programy) „na doma“.