Mgr. Veronika Brychtová, MGR. ŠÁRKA JANKOVSKÁ

Workshop: Vliv motorického vývoje dítěte na úspěšnost ve škole

Stále častěji se v práci speciálního pedagoga setkáváme s dětmi, které mají obtíže nejen v řeči, ale i koordinaci pohybů a v propojení informací, které přijímají smysly. Děti se mohou zdát neklidné, mají obtíže s pozorností a následně se pro ně stává náročný i celý proces vzdělávání. S kolegyní Mgr. Šárkou Jankovskou se ubíráme cestou hledání příčin vzniku tohoto typu obtíží. 

V tomto školním roce jsme začaly pracovat se skupinami dětí v běžných MŠ, kde si přejeme působit preventivně a podpořit včasný záchyt vzniku neurovývojových poruch. S učitelkami MŠ a asistenty pedagoga besedujeme na téma přetrvávajících primárních reflexů, smyslového vnímání, vnímání hranic a propojování mozkových hemisfér v režimu běžné MŠ. Letos bychom se v rámci intervizního setkání chtěly zaměřit na podstatu některých anamnestických údajů a důležitost propojování hemisfér včetně efektivního využití křížových cvičení.