prof. PhDr. Jan Hábl, Ph.D.
Příspěvek: Didaktická krása Komenského Labyrintu
Proč se dodnes Komenského Labyrint světa a ráj srdce čte? Proč by se měl číst? Jaký potenciál skýtá alegorie z hlediska didaktického? Učebnice kritického myšlení? Učebnice morální odolnosti? Učebnice smyslu lidského života? V čem spočívá Labyrint? V čem ráj?
V příspěvku se pokusíme společně najít odpovědi…
Je manžel, otec, pedagog a komeniolog. Přednáší na Univerzitě Hradec Králové na rozhraní pedagogiky, filosofie výchovy, antropologie a etiky. Je autorem titulů odborných i krásných, např. Labyrint upgrade, Jinotajný román (nejen) pro děti (2015), I když se nikdo nedívá, fundamentální otázky etického vychovatelství (nakl. P. Mervart 2015), Aby člověk neupadal v nečlověka (nakl. P. Mervart 2015), Učit (se) příběhem. (Host 2013), On being human(e) (Wipf&Stock 2017).