Lidé s vyšší mírou nadání jsou pro společnost velmi důležití. Díky svým nadprůměrným schopnostem, nápadům a tvůrčím přístupům přinášejí nové objevy a inovace v nejrůznějších oblastech. Aby se jejich nadání mohlo uplatnit, je nutné jej zavčas rozpoznat a rozvíjet. V příspěvku se pokusíme zodpovědět na otázky: Co to je nadání? Jak se projevují žáci s vyšší mírou nadání v ZŠ? Jaká jsou jejich specifika? Co může pedagog udělat pro jejich identifikaci a rozvoj? Co lze využít při práci s nadanými a MN žáky? Lze podporovat nadané a MN žáky systémově? Jak může škole pomoci PPP?
Mgr. Věra Čermáková
10.30 – 12.00
Simulovaná hodina, aneb ROZHODČÍ A RÁDCI – I. část
Častým problémem učitelů bývá, jak zařídit, aby ve škole pracovaly různé typy dětí většinu času vyučovací hodiny. Na dílně se ponoříme do role dětí a prožijeme aktivitu, která nabízí jedno z možných řešení tohoto problému. Aktivita umožňuje zaměstnat děti různé mentální úrovně a s různým tempem. Následně budeme reflektovat, díky čemu se daří děti efektivně zaměstnávat a jaké další benefity či rizika technika přináší. Diskutovat budeme i osvědčené metody, které za účelem individualizace používají účastníci workshopu.
Cíl: Na základě žité zkušenosti s konkrétní technikou účastníci pojmenují oblasti, které lze v kolektivu třídy individualizovat.
PhDr. Jitka Michnová
12.00 – 13.00
Obědová pauza
13.00 – 14.30
Simulovaná hodina, aneb ROZHODČÍ A RÁDCI – II. část