Supervize představuje důležitou oblast profesního růstu.
Supervizor má být průvodcem, který pomáhá supervidovanému jedinci, týmu, skupině či organizaci vnímat a reflektovat vlastní práci a vztahy, dívat se na situace s nadhledem a odstupem, případně nacházet nová řešení.
Supervize může být zaměřena na prohloubení prožívání, lepší porozumění dané situaci, uvolnění tvořivého myšlení a rozvoj nových perspektiv profesního chování. Současně může být supervize také modelem učení.
Cílem supervize tak může být vyšší uspokojení z práce, zvýšení její kvality a efektivity, prevence profesního vyhoření. Je prokázáno, že prostřednictvím „dominového efektu“ může být dobrá supervize prospěšná nejen supervidovanému, ale především jeho klientům, žákům, rodičům, zaměstnancům atd.
Přínosy supervize pro pedagoga:
- Prevence vyhoření, snižování emočního napětí.
- Nadhled, odstup.
- Pohled na problém z různých úhlů, možnost lépe porozumět dané situaci.
- Bezpečné prostředí pro zpětnou vazbu.
- Profesní rozvoj, upevnění pracovních kompetencí.
- Podpora učitelů při zvládání pracovní zátěže a při zvládání konfliktů.
Kontakty na supervizory:
https://www.superucitel.cz/seznam-supervizoru/
http://www.remedium.cz/seznam-supervizoru.php
http://www.supervize.eu/supervizori/seznam-supervizoru-cis
https://asupp.cz/supervizori