Charakteristika pracoviště - PPP a SPC KHK

„Takový je příští věk, jak jsou vychováváni příští jeho občané.“ J. A. Komenský

Naším cílem je být nápomocní, aby žáci vyrůstali a vzdělávali se v podporujícím a respektujícím prostředí. Jsme si vědomi, že ve vzdělávání se jedná o předávání poznatků, a zároveň významným způsobem i (možná především) o formování morálně volní složky osobnosti.
Komenský považoval formování charakteru za jednu z nejdůležitějších kapitol veškerého vzdělávání, protože „člověk učený, ale nemravný jest břemenem země, a tak je třeba vzdělávati celého člověka. Aby znal dobré, chtěl dobré a konal dobré, a to i když se nikdo nedívá“.

Vycházíme z vyhlášky MŠMT č. 197/2016 Sb. o poskytování poradenských služeb (příloha č. 4).
Každý pracovník Centra prevence poskytuje služby podle svých možností, kompetencí a kapacity. Domluvu ohledně poskytnutí služby je nutné vždy konzultovat s konkrétním pracovníkem. Více informací viz „kdy a jak se objednat“.

Své služby poskytujeme pedagogům a v třídních kolektivech, individuálně žákům a studentům nebo jejich rodičům. Pomáháme v oblasti prevence rizikového chování a v oblasti prevence psychických potíží.
V případě naplněné kapacity našeho pracoviště vám poskytneme kontakty na jiné organizace nebo probereme další možnosti.

Je možné poptávat níže uvedené služby:
• Poradenská, konzultační a metodická činnost pro pedagogy (osobně, telefonicky či online v prostředí MS Teams). Odbornou konzultaci s metodikem prevence při PPP může využít kterýkoliv pedagog, jenž potřebuje pomoc týkající se prevence či řešení rizikových projevů chování ve školním prostředí.
• Pro začínající školní metodiky prevence je možné poptat informační konzultaci pro konkrétní představu, co vše je ve škole potřebné v rámci zajištění fungující primární prevence.
Kazuistické semináře pro pedagogy
• Supervize individuální i skupinové (nadstandardní placená služba).
• Vzdělávání pedagogického sboru v oblasti primární prevence rizikového chování nebo prevence psychických potíží.
• Metodické vedení při tvorbě preventivního programu školy, krizového plánu a dalších souvisejících dokumentů.
• Konzultace ohledně Systému evidence preventivních aktivit (SEPA).
Spolupráce s třídními kolektivy – programy všeobecné i selektivní prevence, případně mapování vztahů v třídním kolektivu
• Program na rozvoj well-beingu pro pedagogický sbor nebo třídní kolektiv, případně individuální setkání.
• Podpora školního i třídního managmentu – např. metodické doprovázení při přípravě a realizaci třídnických hodin, podpora bezpečného klimatu a s tím související témata, např. hodnoty školy a s nimi související pravidla, etika školy, etický kodex učitele apod.

Činnosti, které pravidelně realizujeme:
• Pravidelná pracovní setkání školních metodiků prevence na úrovni základního a středního stupně vzdělávání.
• Předávání informací o koncepci a aktuálních trendech v prevenci rizikového chování v resortu školství.
• Spolupráce s krajským školským koordinátorem prevence rizikového chování a dalšími institucemi a organizacemi, které se zabývají primární i sekundární prevencí rizikového chování (např. školy, KÚ KHK, OSPOD, PČR, neziskové organizace v oblasti primární prevence).
• Projektové aktivity – osvěta v oblasti podpory rozvoje duševního zdraví a bezpečného klimatu

Back to top