– „Superhrdina“

 

Cílová skupina: ZŠ, SŠ (zde 8. ročník ZŠ)

Cíl: Uvědomění si, kdo jsem, jaký jsem, co potřebuji.

Časová dotace: 90 minut.
Pomůcky a zdroje: Pracovní list “Kdo jsem” – též dostupný na webových stránkách zde, ledolamka Superman, psací a výtvarné potřeby, čtvrtky.

 

Úvod:

Připomenutí pravidel, představení aktivit.

Hlavní činnosti:

Superman: Základní otázka – Kdybyste si mohli vybrat jednu super schopnost, která by to byla? Žáci sedí v kruhu a odpovídají na zadanou otázku.
Kdo jsem: Každý žák dostane formulář „Kdo jsem“. Ten žáci v klidu a samostatně vyplní a poté se rozdělí do čtveřic, v nichž proběhne diskuze a zhodnocení výsledků aktivity.
Superhrdina: Učitel rozdá žákům papíry, dá k dispozici výtvarné pomůcky, vysvětlí zadání práce. Úkolem žáků je nakreslit, jak by podle nich vypadal superhrdina, který by měl jimi zvolenou vlastnost. Žáci vlastními slovy popíší svůj výkres – co a proč nakreslili.

Závěr:
Reflexe celého programu a aktivit.


Reflexe očima pedagogů:

Na začátku první hodiny pracovních činností byly žákům přestaveny podmínky setkání, cíle aktivit, práce v komunitním kruhu. Též byly žákům poskytnuty úvodní slova ke kariérovému poradenství (žáci ještě neměli žádné hodiny tomuto tématu věnovány). První aktivitou byla ledolamka, která žáky bavila. Měli si vybrat jednu super-schopnost, kterou by chtěli mít. Následně v komunitním kruhu, byla tato vlastnost představena všem ostatním. Žáci se zapálením diskutovali nad jednotlivými super-schopnostmi. Druhý úkol bylo na formulář „Kdo jsem“ dopsat odpovědi. Žáci samostatně sepsali a poté byly rozděleni do 4 komunitních kruhů, kde nad danými odpověďmi diskutovali. Poslední aktivitou bylo vytvořit plakát superhrdiny. Žáci napsali vybranou super-schopnost, kterou si zvolili v prvním úkolu a následně k tomu výtvarně tuto vlastnost ztvárnili. Žáci, kteří měli hotovo, se shromažďovali postupně v zadní části učebny, kde probíhala výtvarná diskuze nad jejich výtvarnými pracemi. Na konec proběhla reflexe, ve které se každý z žáků vyjádřil, jak se mu pracovalo, co si z 90 minutového programu odnáší, co se mu líbilo a proč.
Silné stránky hodiny: Žákům se líbila aktivita ledolamka – superman. Některým žákům se líbila aktivita superhrdina. Diskuse žáků na výborné úrovni, motivovanost.

Back to top