Cílová skupina: ZŠ (zde zájemci z celé školy)
Cíl: Přiblížit povědomí o přemýšlení nad náplní dne dospělého člověka.
Časová dotace: 3 hodiny
Pomůcky a zdroje: Zalaminované pracovní kartičky pro různé hry (Double AJ, pexeso ČJ, obrázky s profesemi, karty s profesemi + kartičky s náplní dané profese); kulisy profesí v životní velikosti; fotokoutek; ukázky pomůcek zde.
Příprava:
Proběhla ve dnech před daným „Zábavným odpolednem“ – nákup pracovních kartiček, tisk, stříhání, laminování; kresba a tvorba kulis; rozřazení náplní a her pro jednotlivé věkové kategorie.
Hlavní činnosti:
Kategorie předškoláků: Připravené kartičky s obrázky, učitel dětem kartičky ukazuje, děti pojmenovávají povolání, která jsou na kartičce vyobrazena.
Kategorie 1. a 2. třída: Připravené karty s povoláním a k nim obrázky na přiřazování (Příloha č. 1). Děti si vyberou jedno povolání a k němu mají za úkol narovnat 4 obrázky, které s danou profesí souvisí (pomůcky, prostor, cíl, …).
Kategorie 3. až 5. třída: Pexeso (Příloha č. 2). Děti hrají ve dvojicích pexeso nebo mohou jako jednotlivci přiřazovat obrázek k pojmenování profese.
Kategorie 6. třída a starší: Hra Double v AJ (Příloha č. 3). Ve dvojicích hrají žáci hru Double a pojmenovávají profese anglicky.
Fotokoutek: určeno pro jakéhokoliv zájemce (snaha o bez genderové rozdělení, Příloha č. 4). Zájemci se fotografují s kulisou jednotlivých povolání.
Závěr:
Diskuse smýšlení o životě dospělých, o každodenní náplni času, o možných povoláních, o souvislostech s osobním životem.
Reflexe očima pedagogů:
Jednalo se o aktivitu zapojenou do celoškolního projektového dne. Aktivity byly zvoleny tak, aby byla odstupňována náročnost vůči věku dětí. Stačilo se zúčastnit dané aktivity bez ohledu na prohru, výhru, počet chyb a děti získaly potvrzení o splnění našeho stanoviště. Fotokoutek povolání – kdokoliv se mohl vyfotografovat jako kosmonaut/ka, veterinář/ka, popelář/ka nebo zahradník/zahradnice. Povolání a kresby byly voleny bez genderového upřesnění.
Silné stránky: Příjemná spolupráce a dobrá příprava mezi vyučujícími před daným dnem. Velmi poutavé kresby povolání. Vhodně rozdělené aktivity do kategorií. Upoutávání pozornosti prostřednictvím hudby s texty směřujícími na povolání (např. Učitelka Josefína, Krejčí, Hasiči, …).
Slabé stránky: Umístění v prostoru areálu školy – jelikož jsme si zvolili odlehlejší prostor od ostatních stanovišť, nebyl stánek tak moc navštěvovaný.
Náměty pro zlepšení: Dokreslení dalších možných kulis. Zvolení jiného prostoru na reprezentaci.
Nejnovější komentáře