Cílová skupina: ZŠ (zde 7. ročník)
Cíl: Pochopení významu vzdělání pro budoucí profesní život.
Časová dotace: 5 vyučovacích hodin
Pomůcky: karty Jobbkort, Životní příběh Marka Twaina, různé předměty denní potřeby (součástka do auta, část oděvu, netradiční nástroj atd.), přizvaní rodiče.
Inspirace: televizní pořady Inkognito a Kufr.
Úvod:
Na úvod je žákům přečten Životní příběh Marka Twaina, proběhne diskuse na téma různorodé profesní cesty.
Hlavní činnosti:
Prezentace rodičovských profesí inspirovaná televizním pořadem “Inkognito”, kdy žáci hádají profesi přizvaných rodičů vhodně voleným otázkami. Následuje diskuse k jednotlivým profesím, možnost klást otázky.
Přiřazování profesí k předmětům z běžného života inspirovaná televizní soutěží “Kufr”. Žáci mají uhodnout předmět či část předmětu, říci k čemu slouží, ale především jaké profese se k němu vážou (při jejich výrobě i využití).
Práce s kartami Jobbkort dle návodu na kartách.
Závěr:
Závěrečná reflexe projektového dne.
Reflexe očima pedagogů:
Původní záměr profesního dne s rodiči dětí jsme byli nuceni přehodnotit (neochota ze strany rodičů). Roli v části Inkognito sehrál učitel, inspiroval se zajímavým povoláním svého kamaráda. Silné stránky projektového dne: pestrost (relativně časté střídání aktivit), práce ve skupinách se zapojením i „slabších“ dětí. Profesní den bych na příště směřoval spíše na 1. stupeň (předpokládám větší ochotu spolupráce ze strany rodičů).
Nejnovější komentáře