Cílová skupina: 1. stupeň ZŠ (zde spojené ročníky).
Cíl: Rozvoj sebepoznávání.
Časová dotace: 45 minut
Pomůcky a zdroje: karty Jobbkort, obecné encyklopedie pro žáky (případně PC s přístupem k internetu), pracovní list Povolání, psací potřeby, karty Moře emocí
Úvod:
Školní putování – osa na tabuli. Milníky ve škole a rozhodování o budoucím povolání. Umíme pojmenovat některá povolání – žáci slovně reagují.
Hlavní činnosti:
Karty Jobbkort rozprostřené na koberci. Žáci si vyberou jednu nebo dvě karty s činností, o které vědí, že ji dělají rodiče, babička nebo děda nebo někdo jiný, koho dobře znají. S vybranou kartou se usadí. Postupně jednotlivé karty pojmenují a sdělí ostatním, proč si kartu vybrali. Kartu/y si ponechají.
Následuje práce ve (dvou) skupinách. Každá skupina dostane encyklopedii a vyberou si vhodné místo ve třídě ke skupinové práci. Skupina se dohodne na jednom povolání z karet, které mají u sebe. Povolání vyhledají v encyklopedii, přečtou, ev. diskutují. Poté přednesou nebo přečtou, co se o povolání dozvěděli. Mohou doplnit i pomůcky, které povolání používá.
Závěr:
Zhodnocení práce v hodině: Rozprostřené karty Moře emocí na koberci. Žáci si karty prohlédnou a 1 kartu vyberou, která vystihuje pocity, které při práci prožívali.
Reflexe očima pedagogů:
Dobrá struktura hodiny. Činnosti se vhodně střídaly. Vhodně použity různé formy práce.
Silné stránky hodiny: Žáci spolupracovali velice ochotně. Byla velice vhodná motivace. Výborná práce s emocemi. I práce ve skupinách byla velice dobrá. Pro žáky to nebyla neznámá činnost. Skupiny byly vybrány účelově, nikoli náhodně (vzhledem k různorodosti ročníků).
Slabé stránky hodiny: U dětí se slabší pozorností byla viditelná ztráta pozornosti.
Náměty pro zlepšení: Učivo o kariérním uplatnění vkládat do kratších časových úseků ve vhodných předmětech.
Nejnovější komentáře