Cílová skupina: 2. stupeň ZŠ, SŠ (zde 9. ročník ZŠ).
Cíl: Nalezení vlastních hodnot a jejich propojení s možným pracovním zaměřením.
Časová dotace: 90 minut
Pomůcky a zdroje: karty B-creative (Světem hodnot, Karty s příběhy, karty Jobbkort), Motivační karty (Centrum kompetencí), karty Moře emocí, papíry A4 ve čtyřech různých barvách a psací potřeby.
Úvod:
V úvodu hodiny žáci pracují s pojmem “hodnoty“ (zprostředkování pro další práci), bude zmapována aktuální nálada a ochota spolupracovat prostřednictvím karet emocí (možnost sdílení ve dvojicích).
Hlavní činnosti:
Žáci se rozdělí do 4 skupin podle barevného označení rozdaných papírů a po 15-ti minutách se vystřídají na jednotlivých stanovištích.
Žáci si budou výstupy z jednotlivých stanovišť zaznamenávat, zakreslovat na papír A4. Na závěr práce na každém stanovišti budou žáci mít možnost sdílet své výstupy v rámci skupiny.
Jobbkort: výběr zajímavých povolání.
Světem hodnot: vytvoření žebříčku hodnot.
Motivační karty: vytvoření žebříčku pracovních hodnot.
Karty s příběhy: výběr důležitých věcí v životě.
Závěr:
Proběhne společná diskuze v kruhu nad průběhem a výstupem práce, lektoři se pokusí zasadit výstupy práce žáků do kontextu typologie osobnosti a profesní orientace (nad čím můžeme při výběru zaměstnání přemýšlet, co zohlednit, co je pro nás důležité apod.).
Reflexe očima pedagogů:
V úvodu byla žákům připomenuta problematika motivace lidského jednání a vliv hodnotové orientace na motivaci jedince. Žáci byli rozděleni do 4 skupin. V každé skupině děti pracovaly s rozdílnými druhy karet. Hlavním cílem bylo zmapování vlastní hodnotové orientace s možným přesahem do budoucího profesního života.
Silné stránky hodiny: Prakticky nepřetržité zapojení žáků do aktivit.
Slabé stránky hodiny: Protože na každém stanovišti byly použity 2 a 4 sady karet, došlo k jejich promísení. Následně bylo třeba je znovu dát do pořádku.
Náměty pro zlepšení: V počtu dvou lektorů bych pravděpodobně investoval čas do přípravy písemných instrukcí na každé stanoviště.
Nejnovější komentáře