Cílová skupina: 2. stupeň ZŠ, SŠ (zde tercie gymnázia).
Cíl: Sebepoznání – pochopení pojmu soft skills, zvědomění si vlastních měkkých kompetencí.
Časová dotace: 90 minut.
Pomůcky a zdroje: Výběr karet Podle sebe (spíše zaměřené na pozitivní myšlení), lepící cedulky, 2 pracovní listy –
Obrázek lodi a Karty kompetencí (k rozstříhání – pro každého sada + 1 větší pro skupinovou práci), psací potřeby. Mentimetr.
Úvod:
Žáci si vyberou bez dívání jednu kartu a v kruhu na ní odpovídají (karty Podle sebe).
Hlavní činnosti:
Využití metody Mentimetr – žáci přes něj píší své představy o pojmu soft skills. Následuje diskuze a vysvětlení pojmu soft skills, učitel vysvětlí práci s kartičkami na 2 příkladech – plachty a kotva. Žáci si utvoří dvojice podle rozstříhaných kartiček daných kompetencí (viz příloha) a ve dvojicích pracují s danou kartičkou, diskutují o významu obrázku na lodi a k tomu vymýšlí příslušné kompetence – každé dítě si zvědomuje, zda mu tyto kompetence sedí či ne a danou kartičku si buď dá na svoji hromádku, nebo ji vyřadí. Pak si každý na předpřipravenou loď nalepí kartičky, které jim sedí a dopíšou vlastní příklady, kde tuto kompetenci využívají.
Závěr:
Společný komunitní kruh – Každý má říct jednu větu – Co jsem se o sobě nového dozvěděl. Jak byl naplněn cíl. U toho si hází klubíčko, až vznikne vzájemná síť.
Reflexe očima pedagogů:
Hodnocení celkového průběhu hodiny: Vyšlo téma, vyšel čas, přínosná spolupráce autorek projektu (doplňování). Žáci vnímali, poslouchali, zamýšleli se. Většinu žáků se podařilo se naklonit k pozitivnímu myšlení o programu.
Silné stránky hodiny: Práce s kartami Podle sebe (naladění jednotlivce), využití metody mentimetr (zjištění povědomí o tématu). Žáci se zamysleli nad pojmem soft skills, zaujatě pracovali na výsledné sebeprezentaci, měli prostor – časový plán vyšel.
Slabé stránky hodiny: Žáci odpovídali na předem dané otázky (potřebovali bychom více času ke spontánnější diskusi).
Nejnovější komentáře