– “Jaký jsem a jak mě vidí ostatní”

 

Cílová skupina: ZŠ, SŠ (zde 1. ročník čtyřletého gymnázia)

Cíl: Zjišťování schopnosti sebepojetí, hodnocení svých dovedností a srovnání, jak mě vidí ostatní.

Časová dotace: 45 minut
Pomůcky a zdroje: 6 tipů na ledolamky, vlastní programy PPP HK, otázky pro učitele, papíry a psací potřeby.

 

Úvod:

Na začátku programu jsou připomenuta pravidla práce v komunitním kruhu (komunikace, vzájemné respektování názorů, pravidlo STOP), třída je seznámena s harmonogramem programu a s jeho stěžejním zaměřením, náplní, cílem.

Hlavní činnosti:

Ledolamka “Čistá pravda”: Žáci stojí uprostřed třídy, postaví se na danou část třídy dle svého názoru/odpovědi na předem připravené otázky učitele.
Hlavní aktivita “3x pravda a 1x lež”: Učitel rozdá papíry a poprosí žáky, aby napsali na papír o sobě 4 věty. Žáci napíší 4 věty o sobě, ale pouze tři z nich budou pravdivé. Ostatní tipují, která věta není pravdivá a zapisují svůj tip na papír daného spolužáka. V kruhu pak sdílí své odpovědi, vyhodnocují nepravdivé.

Závěr:

Reflexe celého programu.

 


Reflexe očima pedagogů:

Práce probíhala v uvolněné atmosféře. Úvodní ledolamku lze vhodně využít i k rychlé diagnostice. Hlavní aktivita přispívá k sebeuvědomění si svých dovedností a zároveň žáci získali pohled na své dovednosti od ostatních, což je nosná část aktivity. Podařila se i rychlá reflexe. Jedna studentka to pojala s poměrně významnou dávkou recese, ale třída reagovala stejně, a tak byl i tento prvek hodnocen v podstatě kladně.

Back to top