Cílová skupina: ZŠ, SŠ (zde 1. ročník čtyřletého gymnázia)
Cíl: Zjišťování schopnosti sebepojetí, hodnocení svých dovedností a srovnání, jak mě vidí ostatní.
Časová dotace: 45 minut
Pomůcky a zdroje: 6 tipů na ledolamky, vlastní programy PPP HK, papíry a psací potřeby.
Úvod:
Na začátku programu jsou připomenuta pravidla práce v komunitním kruhu (komunikace, vzájemné respektování názorů, pravidlo STOP), třída je seznámena s harmonogramem programu a s jeho stěžejním zaměřením, náplní, cílem.
Hlavní činnosti:
Ledolamka “Čistá pravda”: Žáci stojí uprostřed třídy, postaví se na danou část třídy dle svého názoru/odpovědi na předem připravené otázky učitele.
Hlavní aktivita “3x pravda a 1x lež”: Učitel rozdá papíry a poprosí žáky, aby napsali na papír o sobě 4 věty. Žáci napíší 4 věty o sobě, ale pouze tři z nich budou pravdivé. Ostatní tipují, která věta není pravdivá a zapisují svůj tip na papír daného spolužáka. V kruhu pak sdílí své odpovědi, vyhodnocují nepravdivé.
Závěr:
Reflexe celého programu.
Reflexe očima pedagogů:
Práce probíhala v uvolněné atmosféře. Úvodní ledolamku lze vhodně využít i k rychlé diagnostice. Hlavní aktivita přispívá k sebeuvědomění si svých dovedností a zároveň žáci získali pohled na své dovednosti od ostatních, což je nosná část aktivity. Podařila se i rychlá reflexe. Jedna studentka to pojala s poměrně významnou dávkou recese, ale třída reagovala stejně, a tak byl i tento prvek hodnocen v podstatě kladně.
Nejnovější komentáře