Cílová skupina: všechny věkové kategorie (zde spojený 8. a 9. ročník ZŠ).
Cíl: Rozvoj sebepoznávání – zjistit profese v rodině.
Časová dotace: 45 minut
Pomůcky a zdroje: Papír, psací potřeby, pracovní listy, karty Moře emocí a Silné stránky.
Úvod:
Zamyšlení – „Zkus říct 1 profesi, která ti nejvíce imponuje (bez ohledu na tvůj školní prospěch, dovednosti, schopnosti), a naopak profesi, která Tě vůbec neláká.“
Hlavní činnosti:
Rodinná pracovní anamnéza 1. část: Učitel rozdá pracovní list (Strom rodiny), upozorní, že žáci mohou vynechat některá políčka/některé členy rodiny, které nemají nebo s nimi nežijí. Žáci vypracují pracovní list podle zadání. Krátce okomentují, kdo z rodiny nebo z okolí je nejvíce ovlivňuje.
Rodinná pracovní anamnéza 2. část: Žáci vypracují další pracovní list podle zadání (Čím jsem chtěl/a být, když jsem byl/a mladší). Sdělí, čím chtěli být a prozradí ostatním, zda se jejich dřívější plány odlišují od současných.
Rodinná pracovní anamnéza 3. část: Učitel rozdá třetí pracovní list (…), pro zjednodušení úkolu zadá možnosti, ze kterých si žáci vyberou vhodnou variantu.
Práce s kartami – vlastnosti: Učitel rozloží na stůl karty Silných stránek a vyzve žáky, ať si vyberou 1-2 vlastnosti, které považují za nejdůležitější při volbě povolání. Žáci přečtou vlastnosti, které si vybraly a vysvětlí, proč se tak rozhodli.
Závěr:
Karty emocí – Učitel vyzve žáky, aby si vybrali vhodnou kartu velryby, která vypovídá o pocitech z proběhlé hodiny. Žáci si vyberou kartu, pokud chtějí, stručně okomentují.
Reflexe očima pedagogů:
Z časových důvodů jsme vynechali jednu aktivitu. Žáci pracovali s různou intenzitou – podle typu zadané práce.
Nejnovější komentáře