– MUDr. Tereza Szymanská

 
Typography

 
Anotace příspěvku:

Škola je živý systém, ve kterém se prolíná svět dětí, svět jejich rodičů a svět učitelů. Dobrá spolupráce těchto tři světů může vést k významné podpoře duševního zdraví nejen dětí. Škola může pozitivně ovlivnit duševní zdraví edukací žáků, podporou prevence a zvyšováním resilience dětí. Pozitivním přístupem k žákům, kteří trpí duševní nemocí, může škola snížit dopady této nemoci na každodenní života dítěte i jeho rodičů, snížit jeho stigmatizaci, zlepšit jeho každodenní fungování i zlepšit jeho prognózu do budoucnosti. Škola má nezastupitelné místo i v zajištění ochrany a podpory dětí, které jsou vystaveny různým sociálně patologickým jevům, díky kterým jsou tyto děti více náchylné k rozvoji duševní nemoci. Škola by měla být v ideálním případě zdrojem podpory jak dětí, tak i jejich rodičů a učitelů, aby všichni společně mohli plně rozvíjet talent a schopnosti každého dítěte s respektem k jeho individualitě.

Medailonek přednášejícího:

Vystudovala jsem všeobecné lékařství na Lékařské fakultě V Hradci Králové, Univerzity Karlovy v Praze. Získala jsem specializaci v psychiatrii, absolvovala jsem Daseinsanalytický psychoterapeutický výcvik a mám funkční specializaci v psychoterapii. Pracovala jsem jako psychiatr na Psychiatrické klinice Fakultní nemocnice Hradce Králové a jako psychiatr Centra duševního zdraví v Hradci Králové. V současnosti pracuji jako ambulantní psychiatr, revizní lékař VZP ČR a lékař specialista Posudkové komise Ministerstva práce a sociálních věcí v Hradci Králové. Účastním se setkání koordinační skupiny pro psychiatrickou reformu Královéhradeckého kraje. Zajímá mě sociální psychiatrie, psychoterapie a možnosti zlepšení péče o psychiatrické pacienty.

 

Back to top