Anotace příspěvku:
V trauma respektujícím přístupu jsou uplatňovány principy bezpečí, vzájemné důvěry, podpory sounáležitosti a úcty k jedinečnosti každého člověka.
Základem trauma respektujícího přístupu v práci s dětmi a dospívajícími jsou následující 4 pilíře:
- uvědomění vysoké prevalence traumatizujících zkušeností v dětství a porozumění jejich dopadům na chování a prožívání dětí a dospívajících
- rozpoznání symptomů traumatu a identifikace znaků ohrožení dětí a dospívajících
- zavedení principů trauma respektujícího přístupu a rozvoj schopností a dovedností osob pečujících o děti a dospívající
- předcházení retraumatizaci
V rámci příspěvku představím základní předpoklady k naplňování těchto pilířů.
Medailonek přednášejícího:
Pracuji v neziskové organizaci Society for All (SOFA) na pozici vedoucí expertního týmu a působila jsem mimo jiné v MŠ pro děti s ADHD. Studuji doktorský program speciální pedagogiky na Univerzitě Karlově, kde realizuji projekt s názvem Speciálně pedagogická intervence v komplexní péči o duševní zdraví dětí. V rámci realizace projektu Grantové Agentury Univerzity Karlovy jsem absolvovala dvouměsíční stáž v USA a v Kanadě, kde se účastnila školení a konferencí týkajících se implementačního rámce Pozitivní podpory chování (PBIS). Dále jsem členkou pracovní skupiny wellbeingu v projektu Partnerství 2030+ a aktivně působím na katedře speciální pedagogiky PedF UK.
Nejnovější komentáře